Elk najaar organiseert het Frans Masereel Centrum een reeks artist talks voor de deelnemers aan de collectieve residenties en individuele bezoekers.
Alle talks zijn gratis toegankelijk, maar de plaatsen zijn beperkt dus bevestig je komst via info@fransmasereelcentrum.be.
Locatie: Frans Masereel Centrum
Hana Miletić – MA 21.11.2022 om 10u
Hana Miletić werd geboren in Zagreb in 1982. Ze woont en werkt in Brussel en Zagreb. Miletić studeerde kunstgeschiedenis en archeologie (Vrije Universiteit Brussel, 2005), genderstudies (Universiteit Utrecht, 2004) en fotografie aan de Gerrit Rietveld Academie in Amsterdam (2006), en ze voltooide haar postdoctorale studie fotografie aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten in Antwerpen in 2009. Haar werk reflecteert over kwesties van representatie en sociale reproductie, door verbanden te leggen tussen fotografie en weven. De kunstenaar modelleert haar geweven textiel naar haar foto’s die reparaties in de openbare ruimte documenteren. Miletić gebruikt het weefproces – dat veel tijd en toewijding vereist – als een manier om bepaalde economische en sociale omstandigheden op het werk, zoals versnelling, standaardisatie en transparantie, tegen te gaan.
Elk najaar organiseert het Frans Masereel Centrum een reeks artist talks voor de deelnemers aan de collectieve residenties en individuele bezoekers.
Alle talks zijn gratis toegankelijk, maar de plaatsen zijn beperkt dus bevestig je komst via info@fransmasereelcentrum.be.
Locatie: Frans Masereel Centrum
Hana Miletić – MA 21.11.2022 om 10u
Hana Miletić werd geboren in Zagreb in 1982. Ze woont en werkt in Brussel en Zagreb. Miletić studeerde kunstgeschiedenis en archeologie (Vrije Universiteit Brussel, 2005), genderstudies (Universiteit Utrecht, 2004) en fotografie aan de Gerrit Rietveld Academie in Amsterdam (2006), en ze voltooide haar postdoctorale studie fotografie aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten in Antwerpen in 2009. Haar werk reflecteert over kwesties van representatie en sociale reproductie, door verbanden te leggen tussen fotografie en weven. De kunstenaar modelleert haar geweven textiel naar haar foto’s die reparaties in de openbare ruimte documenteren. Miletić gebruikt het weefproces – dat veel tijd en toewijding vereist – als een manier om bepaalde economische en sociale omstandigheden op het werk, zoals versnelling, standaardisatie en transparantie, tegen te gaan.